Nej, du är inget sällskapsdjur!

Förra årets baddagar var inte så många, men vid ett tillfälle var jag ute vid Bergs Slussar och tog ett dopp. Just när jag skulle doppa mig såg jag en äcklig liten figur komma simmande några meter ifrån mig. En snok.
Snabbare än snabbast var jag uppe på bryggan och lovade mig själv att aldrig mer bada i Berg.

Men så kom denna sommar, men många varma härliga dagar och förra veckan hade jag nog kommit över min ormskräck och tog ett dopp i Berg. Mycket svalkande!
Idag har jag varit i Berg igen och vågade mig ner mot stranden för ett dopp. Jag hade kommit ungefär halvvägs ner i vattnet (det var allt lite kallt) och stod där och tänkte att med såhär mycket folk kommer aldrig en orm våga sig fram! Härligt!

MEN precis när jag skulle kärring-slänga mig i vattnet hör jag någon säga:
- Där är ju den där snoken igen!

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Då kommer en förbannad ormjävel simmande rakt in bland folket som badar. Inte ett dugg rädd utan kaxig som fan simmar han där och tror han är en hund eller något annat sällskapsdjur...
Vad är det för fel på honom? Ormar SKA ju vara jätterädda för människor?!?

Så av 3 (nästan)dopp i Berg har det varit en orm där 2 av gångerna. Blä.

Jag ska aldrig mer bada i Berg.
ALDRIG MER!

//Sara

Ps ursäkta mitt språk, men när det kommer till ormar får man svära...

Ps igen. Man får gärna kommentera om man läser min blogg...

Kommentarer
Postat av: Elin

Nej, för helvete! Gör inte det! Fy sjutton... Tänk om det är en pytonorm nästa gång. Finns de i Nissagölen (Camilla du vet) ¨så finns de nog där du badar med :)

2010-07-02 @ 22:22:50
Postat av: Anonym

den finns där du jobbar med...

2010-08-02 @ 18:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0