Glass, glass, glass i stora lass, lass, lass...

Igår skulle jag ha gått på konsert med Amanda Jensen och The Ark, men istället satt jag hemma med min förkylning och tyckte synd om mig själv.

Insåg efter middagen att jag har 9 ProPonts kvar! (Får äta 29 om dagen) så jag slängde ihop en liten glass sundae för min onda hals.
  • ½ paket Vanilj lättglass ,  2,5 dl = 4pp
  • Chokladsås på 1msk socker, 1msk kakao och ca 1½ dl vatten = 2pp
  • Färska blåbär (eller andra bär om man har det hemma)
Släng i grejerna i en skål och tryck in i gapet!

Mycket smarrigt och dessutom väldigt väldigt bra för min hals. Tror faktiskt jag har lite points kvar till glass efter middagen idag med :)

Just nu lever jag i en liten bubbla där jag är helt besatt av mat (ja, faktiskt mer än vanligt). Inte så att jag är vrålhungrig hela tiden utan mer att jag hela tiden försöker hitta sätt att få i mig så lite points som möjligt!
Blev dock lite ledsen imorse när jag insåg att jag råkat köpa osten med 30% fett istället för den med 17% för då får jag ju inte äta lika mycket...

Nu ska jag gå och detaljplanera middagen. Det blir nån slags svamp och grönsakspytt (med potatis och zucchini) och så fetaost (10%) och sallad till. Återkommer med recept om det blir gott!

//Sara

Kommentarer
Postat av: Elin

Lycka tíll med ditt vv:ande. Fast jag tycker ju såklart att det låter helsjukt med så lite fett.. haha!



Själv ska jag göra egen glass bestående av grädde och äggulor :) Mmmmm...

2010-08-23 @ 21:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0