En härlig överraskning!

Idag fick jag ett brev med information från chefen. Det stod lite om nya medarbetare på skolan och när det är studiedagar osv. Sedan stod det något längst ner på sidan som gjorde mig fundersam...
"Terminen för lärarpersonalen börjar måndag den 9 augusti. Den dagen är inarbetad och tiden disponeras till höstens husmöten."
Det måste ju alltså betyda att jag inte börjar jobba förrän tisdag!!! WEEEEHOOOO Känns otroligt skönt att få en extra dag ledigt. Jag menar det är ju så mycket att göra nu. Idag har jag varit och fyndat på rea t.ex. Det var halva reapriset på massa saker så det blev nya köksgardiner, krukor till balkongen och (kors i taket) en ny handväska! Saker som jag verkligen behövde ;)

Nu ska jag återgå till att fylla upp frysen med matlådor. Har redan gjort 2 pajer, ädelost på en och skinka på den andra. Nu blir det nog någon form av pastagratäng eller lasagne. Eller kanske båda om jag känner mig extra huslig!
Dessutom varvar jag matlagandet med att titta på kvalitetstv på TV3Play, har sett alla avsnitt av Danska Hollywoodfruar och har nu övergått till de Norska fruarna. En del av dem har verkligen svåra bekymmer att lösa... Vilken diamantring ska jag välja idag?

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0