Det växer så det knakar

Det händer grejer med min paprika!

Såhär såg den ut 6 augusti...

...och såhär stor är den idag, 21 augusti!
Nu väntar jag bara på att den ska bli röd,
för det var den paprikan jag tog frön från!


Tomaterna börjar komma nu med,
men jag tror att det är lite kallt för dem på balkongen,
så de kan nog få bo i vardagsrumsfönstret.


Mitt viktväktande går för övrigt mycket bra! Igår gjorde jag en jättesmarrig middag bestående av en "zucchinilasagne", bulgur och vitlöks- och persiljestekta champinjoner!

  • I lasagnen hade jag en tomatsås med vitlök, chili, rivna morötter och lök som jag fräste i lite matolja, sen hällde jag på krossade tomater och lät det koka.
  • Under tiden skivade jag 1½ zucchini och lät dem ligga med lite salt på sig ett tag.
  • Sedan varvade jag (avtorkad) zucchini och tomatsås i en form och strödde över 17% riven ost. In i ugnen i ca 20-25 min.
  • Fräste till några svampar i Milda Culinesse och slängde på vitlök och persilja.
Riktigt riktigt smarrigt blev det och inte alls många ProPoints! Lasagne 1pp/port, Bulgur (kokt) 1dl 2,5pp och champinjonerna 1 pp. Då fick jag ju dessutom i mig det fett jag ska ha under en dag.


Min godisskål!

Det här ska nog gå bra!
//Sara




Kommentarer
Postat av: challe

åh! herr paprika har gjort stora framsteg:) hoppas att du snart kan skörda frukten så att säga, hihi. och lycka till m vv. kommer gå galant det där vet jag.

2010-08-21 @ 13:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0